در بین الکل ها کدام یک در صنایع مختلف کاربرد دارد؟
نوشته شده توسط : shamim

الکل ها نیز در دسته های متعددی دسته بندی شده و هر کدام در جایگاه خاصب قرار گرفته اند و علاوه بر آن هر کدام از آن ها دارای کارربد خاص خود می باشند یکی از این دسته ماده ها الکل ایزوپروپیل می باشد که یکی از رایج ترین ماده ها در خانواده الکل ها در صنایع شیمیایی و البته دارویی می باشد. الکل ایزوپروپیل جزوه ماده های مایع بی رنگ، فرار و قابل اشتعال است. دارای بویی شبیه به ترکیبی از اتیل الکل و استون است، اما برخلاف اتیل الکل، ایزوپروپیل  طعم تلخ و غیر قابل توصیفی دارد.

کاربرد کلی ماده ی الکل ایزوپروپیل چیست؟

الکل ایزوپروپیل در ضدیخ، حلال های صنعتی، حلال چسب، لاک الکل، روغن‌های خشک کن سریع، کروئوزوت، رزین‌ها، استخراج آلکالوئیدها، جوهرهای سریع خشک شونده، لوسیون دست و بدن، مواد آرایشی و دارویی، در تولید استون، گریسرول و ایزوپروپیل استات و مواد ضدعفونی کننده کاربرد دارد.

-         یک حلال پر مصرف

-         ضد عفونی کننده قوی سطوح

از کجا می توانیم تهیه کنیم؟

مجموعه ی آنلاین آوا شیمی صبا با چندین دهه فعالیت در زمینه ارائه دهنده بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه در رابطه با صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی امروزه توانسته بهترین سایت در بین رقبای خود برای ارائه مواد اولیه در این صنایع باشد و رضایت بسیاری از افراد را با ضمانت اصل بودن، کیفیت بالای محصول و در نهایت به همراه ارائه ی نمونه های رایگان برای متقضیان به خود جلب کند.

https://avachemi.com





:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: