درمان دندان عقل
نوشته شده توسط : shamim

دندان عقل یا دندان سوم، آخرین دندانی است که در دهان بزرگسالان رشد کرده و از آنجایی که فضای کافی در فک برای رشد آن وجود ندارد، معمولا کشیده می شود. این دندان ها معمولاً در دوران بالغیت، یعنی حدود 17 تا 21 سالگی رشد می کند.

درمان دندان عقل ممکن است به چندین شکل صورت پذیرد. اگر رشد دندان عقل بدون آسیب به سایر دندان ها شروع به رشد کردن کند بدون نیاز به درمان و یا جراحی می تواند در فک مانند سایر دندان های سالم وجود داشته باشد. اما اگر در مواردی دندان عقل باعث آسیب رساندن به سایر دندان های اصلی بشود لازم است جراحی و یا کشیده شود چرا که با آسیب رسیاندن به سایر دندان ها، باعث جابجایی و بر هم خوردن شکل اصلی فکر می شود به همین علت حتما باید کشیده شود.

با مراجعه به دندان پزشک و متخصص در این زمینه می توانید مشورت های لازم در زمینه جراحی و یا عدم جراحی را دریافت کنید، هر چند تنها در صورتی این دندان ها نیازی به جراحی و کشیده شدن پیدا نخواهند کرد که آسیبی به سایر دندان ها نرسانند، در غیر این صورت دندان پزشک سریعا کشیدن را تجویز خواهد کرد.

https://drsheidaclinic.com

در مجموع، درمان دندان عقل وابسته به شرایط هر فرد در جای خاص خود است و بهتر است تشخیص و درمان دقیق توسط پزشکان متخصص صورت گیرد. عدم درمان درست دندان عقل، ممکن است منجر به مشکلات بزرگتری مانند التهاب لثه، تشکیل سیستم ها و یا آسیب به دندان های مجاور شود. بنابراین، همیشه بهتر است در صورتی که دندان عقل شما مشکلی را حل نمی کند، به یک پزشک دندانپزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان مناسب و به موقع را به شما توصیه کند.





:: برچسب‌ها: جراحی دندان عقل، دندان عقل، دندان پزشکی، دندان پزشکی دکتر شیدا، دندان پزشکی اسلامشهر ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: