مهم ترین ضدعفونی کننده در صنعت آرایشی و بهداشتی
نوشته شده توسط : shamim

لانولین یک ماده طبیعی است که از گردش خون حیوانات به دست آمده و معمولاً از پشم گوسفندان استخراج می ‌شود. این ماده به صورت یک محلول در چربی در پشم حیوانات به دست می آید و برای دستیابی به آن از روش ‌هایی مانند شستشو با آب گرم و استخراج با استفاده از مواد محلول کننده استفاده می‌ شود.

لانولین به عنوان یک ترکیب چرب تشکیل دهنده لایه ‌های مختلف از قبیل پوست، موها و پوسته گوسفندان عمل می‌ کند. این ماده بسیار مرطوب‌کننده بوده و به قدرت طبیعی خود توانایی حفظ رطوبت پوست را داراست. به همین دلیل از لانولین در تولید محصولات بهداشتی و مرطوب کننده پوست استفاده می‌شود.

https://exirchemi.com/knowledge/lanolin-and-benefits

از ویژگی ‌های دیگر لانولین می ‌توان به ضدعفونی کنندگی، ضد التهاب، ضد قارچ و ضد قاعدگی پوست اشاره کرد. این ماده توانایی تغذیه و تقویت پوست را داشته و می‌ تواند به بازسازی پوست کمک کند. همچنین، لانولین می‌ تواند درمان برخی مشکلات پوستی مانند خشکی، خارش، ترک‌ های پوست، خراش‌ ها و سوختگی‌ ها را تسریع کند.

علاوه بر استفاده در صنعت بهداشتی، لانولین نیز در تولید محصولات آرایشی مانند رژلب، کرم پودر و باتون کرم به کار می ‌رود. این ماده به عنوان یک عامل پایه، قابلیت تغییر در حالت، نرمی و ماندگاری را به محصولات آرایشی می ‌بخشد.

از آنجا که لانولین از منشاء طبیعی استخراج می ‌شود، به طور کلی برای پوست حساس و خشک مناسب است و به عنوان ترکیبی پوستی نرم ‌کننده و مرطوب کننده عمل می‌ کند. با این حساب، محصولات حاوی لانولین برای حفظ طبیعت پوست و جلوگیری از شکستگی و خشکی توصیه می ‌شوند.





:: برچسب‌ها: لانولین، خواص لانولین، اکسیر شیمی، اکسیر شیمی الوند ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: